jag och min hjärtevän.

Jag är fortf sjuk, som sagt. Jag och N vandrade till preem idag. Där kom intressanta samtalsämnen upp.
Vi undrar om det finns "årstidsarbetare". Dvs om det är samma personer som kör traktor på vinter och tar bort all snö (plogar heter det ju) och samma person som tar bort löv på hösten eller sprider grus när det e halt ute på vägarna. Hmm återstår att googla typ.. Om det e någon som vet kan ni ju säga det. För om det e olika personer som gör alla de där grejerna så måste ju dem på vintern bli överlyckliga när det snöar för det betyder ju pengar för dem. Haha undra om de har något arbete vid sidan om? typ dagisfröken på deltid och plogare på kvällen?

Andra samtalsämnet som kom upp var FILOFAXER! Vem minns inte filofaxer, riktigt 90tal.. Jag och N hade massor av filofaxer, de va ju fan praktiska som in i satan. Plånbok och kalender i ett.

"Filofax är sedan 1921 varumärke för ringbundna planeringskalendrar "File of Facts". Varumärket inregistrerades 1930 av ett brittiskt företag."

Undrar om jag och hon ska erövra världen och ta tillbaks filofaxen till hetaste modet på 2000 talet. JA FÖR FAN!

Sen pratade vi självklart massor om tradera... mmm love tradera!

mm måste ha en filofax förfan så jag kan börja hålla ordning på mtit liv jag som nite ens har en plånbok!




piz


Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Jag har aldrig varit någon filofaxanvändare för jag hade för dåligt minne för att skriva ner saker & skulle jag ha skrivit ner skulle jag ändå glömt att kolla XD

2009-02-23 @ 12:26:54
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com
Postat av: Okänd

Oftast arbetar dom för ett större bolag t.ex Stockholms entreprenad. Dessa har oftast hand om snöröjning med traktorer och all slags röjning på våran, sommaren, hösten, vintern t.ex. kratta löv osv.

Om det väntas mycket snö hyr oftast bolaget in extra arbetare under vintern dessa kan bo lite vart som helst utanför stockholm och pendlar när det behövs plogas.

Dom som kör dom stora plogbilarna på motorvägarna är inhyrda av vägverket, dessa personer kan t.ex. ha ett eget företag där han/hon kör lastbil, eller så är det ett stort företag som använder lastbilar i tjänst som hyrs in som en extra inkomst.



Där hoppas jag att du fick svar på den frågan =)

2009-02-25 @ 17:14:56
Postat av: emilia

hah åhh vad snällt tack för svaret vi blevb jätteglada sitter o fnissar i soffan nu hihihihihihihii tack snälla OKÄNDA man,..eller kvinna

2009-02-25 @ 17:30:09
URL: http://demilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0