konstig sak

jag pratar inte korrekt svenska med fackliga termer och komplicerade ord.
jag har tänkt på en sak, jag säger bärde.. skärde osv..

typ "Igår bärde jag en tung väska" och "jag skärde mig när jag hackade lök"

egentligen heter det ju bar och skar.. jag bar en tung väska, jag skar mig.

eller jag har skurit mig eller jag har burit.. men jag säger skärt och bärt..

Men då tänker jag på "lärde" typ igår lärde jag mig en sak..
varför hter inte det LAR, igår lar jag mig en sak.. 

och typ.. jag har lurit mig hur man borrar hål i väggen...

störd

Kommentarer
Postat av: seet

hahahah bästa tjejen... du e sjuk emmet

2009-03-29 @ 22:09:01
Postat av: seet

hahahah bästa tjejen... du e sjuk emmet

2009-03-29 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0