Nigga

Jag kom o tänka på en sak. Ordet "Nigga". Alla tycker ju att det är rasistiskt, men varför är det så att alla mörkhyade får kalla varandra det? Om de hatar ordet så mycket kan de väl fan sluta upp med att använda det till varandra. Vad händer typ om Eminen skulle ba sho nigga till 50cent. Skulle de bli bråk typ eller vad?

"Nigger är i amerikansk engelska ett gravt nedsättande och rasistiskt skällsord för afroamerikaner. Ordet är så laddat att det inte kan användas i vårdat talspråk oavsett sammanhang; om det är nödvändigt att referera till ordet används ofta omskrivningen "the n-word"."

Ja men se, nedsättande och rasistiskt..?
Det e lite konstigt iallafall,. Alla afroafrikaner som är rappare eller så säger ju nigga i alla sina låtar typ. Det e ju klart att vissa människor tolkar det som om det e okej o säga nigga till alla man träffar typ. Det ger ju dubbla budskap om man hatar att bli kallad nigga o sen säger ordet själv till andra människor. ajja dethär e iaf en fråga ja funderat på..

Jag skulle iaf aldrig kunna tänka mig att använda det ordet oavsett om jag fick det eller inte.. :S ajja..


Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Stör mig så jävligt på att det alltid ska bestämmas vad som är nedsättande & vad som inte är det. En del tar illa upp av nigger, andra gör det inte. En del tar illa upp av tjockis, andra gör det inte. En del tar illa upp av hora, andra gör det inte. En del tar illa upp av bög, andra gör det inte & the list goes on & on & on & man bah.. GAHH.

2009-03-05 @ 08:21:08
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jaa exakt så känner jag med!! Helt jävla störande..

Men nigger är det ord jag stör mig mest på. Orka att vissa får använda det och andra inte.. typ "osynlig lista" .. man ba ehhhhh

2009-03-05 @ 10:31:34
URL: http://demilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0