Jag är ipren fast ja äter panodil

"Huvudvärk är en i dagligt tal välkänd term som avser smärta i huvudet eller ansiktet. Värk i nacken kan också beskrivas som huvudvärk.

I stort sett alla människor har erfarenhet av huvudvärk. I åldern 19-30 år drabbas mer än 90% av alla kvinnor och 75 % av alla män då och då av huvudvärk. Förekomsten avtar med åldern och efter 70 års ålder drabbas endast 50% av kvinnorna och 25% av männen (Hasselström m fl 2005). Huvudvärk kan ha många orsaker. Tillfällig huvudvärk kan bland annat utlösas av spänningar, till exempel för att man gnisslar tänder eller biter ihop käkarna när man sover. Den kan också orsakas av förkylning, hormonsvängningar, sömnbrist, alkohol, rökning samt av för mycket kaffe, te eller läkemedel som innehåller koffein. När det gäller återkommande huvudvärk är de allra vanligaste orsakerna spänningshuvudvärk och migrän. Huvudvärken kan också ha psykologiska orsaker, till exempel ängslan, oro eller depression."

_____________________________________________________

Jaha, här sitter jag med världens huvud värk och bestämde mig för att söka på wikipedia om just huvudvärk. Ja men då visar det sig att det beror på allt det jag gör och allt det jag grundats av. Psykologiska orsaker, spänningar, hormonsväningar, alkohol, kaffe, rökning. MEN GUD VAD HÄRILGT ATT HÖRA ATT DET MINSKAR MED 40% EFTER 70ÅRS ÅLDER. WOHO, YTTERLIGARE EN SAK SOM E BRA MED ATT ÅLDRAS, FÖRUTOM PENSIONEN OCH MENSEN DÅ!

men ändå, dags för panodil zapp nu! Men tyckte det va lite roligare att lägga in ipren-mannen, döpt som "Johan Neumann" för er som bryr sig. tjarå


Kommentarer
Postat av: petter

Oj...Då vill jag nog inte dejta dig. Du låter ju sjukt tjock!

2009-09-06 @ 21:09:55
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: petter

Nejdå, men då får du betala din mat!

2009-09-06 @ 21:22:47
URL: http://pttr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0