200410


Oså har man vart hos läkaren idag, men läkarna i bredäng kan knappt svenska och antar att de nog inte är utbildade läkare heller. Jag skulle kolla mitt brännsår som jag fick på jobbet. Hon ville skriva ut en kortisonsalva? Om jag har tänkt rätt så använder man väl kortison salva till allergiska reaktioner / eksem? Jag förtydligade att jag bränt mig och att jag ville veta om det är någon infektion. Svaret jag fick var.

"kan intä jora prov. Köpa handkrem i apotek."

tack för mig. Tänkte bjuda på nåt uppmuntrande, skadeglad som jag är! Stackars Jonas iaf, som vill vara anonym!







Kommentarer
Postat av: petter

Hej jag heter petter men vill vara anonym!



Haha men vadå, inte som det bara finns en Jonas i hela världen? Eller?



2010-04-20 @ 18:56:07
URL: http://pttr.blogg.se/
Postat av: atos

Du har rätt mycket fördomar va? F.ö besvaras din fråga med en snabb googling.



"Första gradens brännskada: kräver vanligen ingen behandling förutom kortisonsalva under några dagar. Läker vanligen inom 1 vecka utan ärrbildning. Ibland behövs dock smärtstillande tabletter."



Svaret lyder: you fail.

Postat av: Emilia

jag glömde kasnke skriva att jag sa till henne att jag provat med hydrokortison, eloconkräm samt andra krämer. Jag är "stamkund" där och har ofta blivit feldiagnostiserad och fått fel mediciner o sånt. klart man blir fördomsfull :) mihihihi

2010-04-21 @ 16:08:26
URL: http://demilia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Och förresten skrev jag ingenstans att det va första gradens brännskada, det tror jag inte att det är. Då jag brände mig på 280-gradit teflon på handen, och förmodligen kommer det bli som mina andra brännskador, en vit fläck som ärrbildning och utan känsel. tack mvh mgi

2010-04-21 @ 16:15:36
URL: http://demilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0